eCatalog – en nøglen komponent i din e-handels-initiativ

I de seneste år er internettet stort set blevet store drivende kraft af økonomiske og teknologiske vækst i mange brancher. Det grundlæggende ændrer den måde, virksomheder opererer, gøre deres handel og interagere med hinanden og det er at føde nye processer og forretningsmodeller, der var tidligere ufattelige.
Første type af Internet forretningsmodeller, der lavet en anderledes forretningsmetode var virksomhed til forbruger (B2C) eCommerce. Virksomheder indkøb systemer og web-baserede butiksfacader var to andre modeller, der opstod næste. Indkøb-systemer blev meget populær straks på grund af den faktor, at Internet-baseret automatiseret opkøb løsninger er i stand til at betydelig reduktion af vedligeholdelse, reparation og drift udgifter, hvilket til gengæld gør direkte indvirkning på den nederste linje i en selskab. Web-baseret butiksfacade, på den anden side giver en billig kanal for den globale markedsføring og salg af varer og tjenesteydelser.
Den næste forretningsmodel, der ændrede opfattelsen af drive forretning online var eMarketplaces. En eMarketplace er et online mødested, som samler flere købere og sælgere og gør det lettere for dem at kommunikere, samarbejde og handle som medlemmer af et stort fællesskab.
Den fjerde online forretningsmodel har kombineret centrale aspekter af alle de ovennævnte virksomhed metoder og er kendt som Enterprise B2B Portal eller privat B2B Exchange. Erhvervslivet ser enorme ændringer på tværs af brancher på grund af fremkomsten af dette unikke løsning. Enterprise B2B Portal med supply chain management funktioner er i stand til at strømline indkøb og salgsprocesser, skære overhead omkostninger, øge effektiviteten, samtidig med at maksimere profit og hjælper bundlinjen besparelser for virksomheder.
Ingen tvivl om præsenterer at B2B e-handel enorme nye forretningsmuligheder. Men for at realisere disse massive muligheder virksomheder skal overvinde nogle betydelige tekniske hindringer. De mest ekstreme og kritiske over for disse udfordringer omfatter at skabe, administrere og distribuere produkt indhold. Alle fire af de ovenfor nævnte online forretningsmodeller ansigt denne afgørende problem.
Produkt indhold og eCatalog
Nøjagtige og komplette produkt indhold forbedrer kvaliteten og hastigheden ved købsbeslutninger ved at give køberne de afgørende nødvendige oplysninger. For sælgere indhold adskiller deres produkter og gør det muligt for dem at deltage i flere eMarketplaces, indkøb systemer og deres helt egen B2B Portal. EMarketplaces og indkøb systemer skal levere indhold, værdi tilføjet oplysninger såsom ratings, anmeldelser, regulerende overholdelse og serviceinformation til at tiltrække nye brugere, bevarer de gamle og opfylde behovene hos deres forskelligartede køber og leverandøren Fællesskaber.
At skabe høj kvalitet produkt indhold er vanskeligt, fordi forskellige leverandører bruge forskellige beskrivelser, attributter og parametre til at beskrive den samme vare. Administration af produktoplysninger bliver endnu mere komplekst med tilsætning af værdiskabende indhold såsom redaktionelle artikler, serviceoplysninger og tredjeparts anmeldelser.
Derudover købere og sælgere har helt forskellige tilgang og kræver forskellige funktioner fra et produkt content management-løsning. Købere har brug for en omfattende content management system, som tillader dem at tage afgørende købsbeslutning med minimum af indsats og omkostninger. Leverandører vil have et system, der gør det muligt for dem at styre deres brand, styre deres produktbeskrivelser, prissætning og rabat politikker.
Behovet for en avanceret eCatalog
Trods sin kritiske natur, blevet administration af produktoplysninger groft undervurderet af de fleste af tidlig eCommerce projekter, som har tendens til at fokusere på flere højt profilerede teknologier, som transaktionen motorer og brugergrænseflader. Men kun få af disse B2B projekter læg kræves understrege på forvaltningen af produkt indhold. Som et resultat, er mange af dem begyndt at indse at de har tolereret udfordring af administration af produktoplysninger og at sådanne forsømmelser er en hindring for den overordnede effektivitet og skalerbarhed af deres e-handels-initiativer. Faktisk, meget få af eCommerce initiativer i dag har de rette ressourcer til at støtte de aktiviteter, der kræves for sammenlægning, vedligeholde og levere høj kvalitet produkt indhold. For at overvinde denne store forhindring har eCommerce initiativer til at forbedre deres evne til at erhverve, administrere og opdatere produkt indhold ved hjælp af en avanceret eCatalog system.
Hvad er en eCatalog?
En eCatalog er en Online produkt content management-løsning med kraftfuld brugerflade, der giver effektiv navigation, søgning og integration kapaciteter til at organisere og offentliggøre oplysninger om produktet og aktiverer real-time håndtering af business processer relateret til køb og salg.
En eCatalog lagrer produkt indhold i en enkelt database og organiserer produktoplysninger under en visse kategoriseret hierarki. En eCatalog også har avancerede søge muligheder, således at købere kan finde produkter nemt.
Klassificering af produkterne
Normalt produktoplysninger anskaffes fra forskellige kilder og er ofte klassificeret under forskellige taksonomier. Dette gør produktet indeksering vanskelige og i mange tilfælde produkter ender med at være opført under flere kategorier. Internationale harmoniserede koder, en taksonomi bruges af mange lande for told toldmæssige formål, er et eksempel på sådanne systemer. På grund af dette problem er HC og lignende taksonomier ikke virkelig egner sig til e-handel.
Det er derfor, de fleste avancerede eCatalog systemer brug klassifikationssystem som de Forenede Nationers standardprodukter og Services Code® (UNSPSC®), som giver en åben, global multi industri standard for velorganiseret og præcis klassificering af produkter og tjenester.
I e-kataloger har produkt indhold også underkastes en normalisering procedure for at overholde en ensartet produkt navnesystem. Denne uniformerede nomenklatur gør det nemmere for købere at sammenligne produkter og priser, og sikrer nøjagtig match for relevante produkt søgninger. Afhængigt af kvaliteten af produktet kræver eCatalog også rationalisere forkortelser og akronymer, synkronisering af terminologier, konvertering enhed, målinger, osv.
Hvordan virksomheder er at miste muligheder
ECatalog første lavet en afgørende fejl ved at antage, at kataloget integration er en forholdsvis nem opgave i forhold til de andre dele af eCommerce udvikling. Denne misforståelse af virkeligheden opstod primært på grund af manglende praktisk viden på dette område og er baseret på den falske antagelse, at én metode passer til at beskrive alle lignende produkter og det er muligt at begrænse produkt indhold med begrænset antal attributter og værdier. Observation viser, at i mange tilfælde købere er i stand til at tage vigtige indkøbsbeslutninger på grund af dårlig indhold af det produkt, som resulterer i tabte forretningsmuligheder for e-handels-selskaber.
Fordele ved at bruge højre eCatalog
En avanceret eCatalog system svarende til Rusbiz.com leverer en overbevisende værdi proposition. Ved hjælp af denne type løsninger virksomheder kan integrere eCatalog kapaciteter i deres forretningsprocesser hurtigt og administrere sourcing, klassificering, syndicating og offentliggøre produkt indhold data effektivt.
Afkast af investeringer fra disse løsninger er også betydelig! Virksomheder kan forvente større indtægter, bedre kundetilfredshed og kortere salgscyklus.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *